Tipy na organizovanie vášho času

Tipy na organizovanie vášho času

Organizovanie času si vyžaduje aspoň základné schopnosti zadeľovania času a úloh. Pokiaľ chcete aby ste počas dňa stihli čo najviac aktivít a navyše si aj oddýchli, potrebujete si správne zadeliť čas. S našimi overenými a jednoduchými trikmi sa naučíte rýchlo a efektívne narábať s vašim časom a tým zaručiť, že budete všetko stíhať a nebudete prokrastinovať. Prokrastinácia je totiž často len dôsledkom nesprávneho rozdelenia pracovných povinností vo vašom časovom rozmedzí. Ako na organizovanie vášho času?

To do list

to do list

Ideálnym pomocníkom pre prehľad aktivít, ktoré chcete počas dňa stihnúť je TO DO list.

Ide o lístoček, na ktorý si napíšete všetky úlohy, ktoré chcete počas dňa stihnúť. Ideálne je tiež zoradiť ich podľa dôležitosti. Výhodné je tiež zadeliť im aj konkrétne časové rozpätie, aby ste videli, že sa to všetko dá v poriadku stihnúť. V tejto oblasti je dôležité najmä vedieť si nastaviť správne množstvo úloh a ich náročnosti, aby bolo pre vás reálne ich počas dňa stihnúť urobiť. Aktivity, ktoré nestihnete si môžete pokojne presunúť na ďalší deň, tie prioritné však musíte počas dňa splniť. Po splnení úlohy si ju jednoducho môžete zo zoznamu odškrtnúť, vďaka čomu budete mať prehľad a rovnako aj dobrý pocit zo svojej produktivity.

Diár

Veľkým pomocníkom, najmä pokiaľ vás čaká veľa aktivít, udalostí alebo proste len chcete mať prehľad, je diár. Bez neho si už neviem predstaviť deň, pretože si v ňom môžete jednoducho plánovať nasledujúce dni, či mesiace. Okrem klasických papierových diárov dnes už môžete využívať aj rôzne aplikácie, elektronické, či online diáre, ktoré vás na váš program môžu aj upozorňovať. Je len na vás, ktorú formu zvolíte, no obidve vám zaručia, že si budete vedieť čas omnoho lepšie zorganizovať.

Využite potenciál každého dňa

organizovanie času

Nenechávajte rozpracované úlohy a radšej ich splňte do zdarného konca.

Niekedy sa môžeme cítiť, že počas dňa máme málo času na všetky naše aktivity. Tento pocit často pramení z toho, že si nesprávne zadeľujete úlohy a nie ste schopní ich počas dňa stihnúť. Je nesmierne dôležité, aby ste si kládli reálne ciele, ktoré môžete počas dňa stihnúť. Úlohy si rozdeľte podľa dôležitosti do viacerých dní a budete vidieť, že budete schopní pracovať omnoho usilovnejšie a budete mať aj viac času. Voľný čas môžete využiť akokoľvek, no snažte sa najmä využívať potenciál každého dňa v pracovnej sfére naplno. Nenechávajte rozpracované úlohy a radšej ich splňte do zdarného konca. Každý deň tak môžete začínať s čistým štítom a nemusíte dokončovať žiadne resty, ktoré budú odvádzať vašu pozornosť od dôležitej práce.

Organizovanie času je pre každého

Organizovanie času je dôležité rovnako pre matky na materskej dovolenke, riaditeľov vo veľkých firmách, či študentov. Ak chcete, aby ste váš čas využívali naplno je nesmierne dôležité vedieť si urobiť audit ohľadom trávenia vášho času cez deň. Môžete vďaka nemu zistiť, že sociálne siete vám zožerú všetok čas, ktorý môžete venovať štúdiu, či koníčku. Študenti, ktorí chcú získavať dobré výsledky si tiež musia plánovať skúšky, brigády, konzultácie, štúdium a odovzdávanie prác. Až potom ako spoznáte čaro plánovania a organizovania vášho času zistíte koľko nevyužitého času počas dňa máte a ako ho môžete jednoducho premeniť na čas produktívny. Taktiež vám takýto prehľad vašich aktivít pomôže eliminovať stres a budete vedieť o všetkých nadchádzajúcich udalostiach s dostatočným predstihom.